Laat je zien - en verbind mensen met jouw verhaal
In de documentaire 'Niet durven is jezelf verliezen' laten drie persoonlijke verhalen zien wat eenzaamheid met mensen doet én hoe maatschappelijke organisaties daarin het verschil maken.
Verbinding door verhalen
Eenzaamheid is meer dan 'alleen' zijn. Het gaat om je niet gezien of gehoord voelen. De sociale organisaties in deze documentaire zorgen voor betekenisvolle ontmoetingen waardoor mensen zich weer onderdeel voelen van de samenleving.
De verhalen van Peter, Sanne en Amjad maken invoelbaar hoe groot het verschil kan zijn dat sociale organisaties maken. Zo koppelt Buddy to Buddy nieuwkomers aan stadsgenoten met gedeelde interesses, vinden mantelzorgers steun bij elkaar via Mantelzorgelijk, en stimuleert UP! ouderen om hun verhalen te delen in groepsgesprekken, wat zorgt voor meer zelfbewustzijn en verbinding.
“Ik word blij van aandacht. Dat je wat vertelt en dat mensen luisteren en vragen stellen.”
Bekijk de documentaire 'niet durven is jezelf verliezen':
Hoe maak jij jouw organisatie zichtbaar?
Deze documentaire geeft een inkijkje in een groeiend maatschappelijk probleem: eenzaamheid. Tegelijkertijd biedt ze sociale organisaties de kans om hun impact zichtbaar te maken en daardoor meer mensen te bereiken om samen eenzaamheid te verminderen.
Maak jouw initiatief ook zichtbaar
Zichtbaar maken wat je doet aan de buitenwereld is minstens zo belangrijk als het werk zelf. Er zijn meer manieren om je sociale initiatief onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Op ons Kennisplatform Sociale Kracht vind je artikelen, tips en voorbeelden om jouw sociale organisatie sterker te positioneren en meer mensen te bereiken.
- Externe communicatie: waarom het essentieel is
- Positionering en groeiverhaal: wat is jouw boodschap?
- Strategisch communicatieplan: hoe bereik je jouw doelgroep?
- Latente vraag herkennen en aanspreken
- Kanalen: welk middel past bij jouw publiek?
- SEO: beter gevonden worden in Google
- Presentatievaardigheden: overtuig met jouw verhaal