Zo vertel je je verhaal aan financiers

Hoe breng je jouw aanpak op overtuigende wijze over aan potentiële financiers? Ontdek praktische tips en waardevolle strategieën van drie bevlogen initiatiefnemers. 

Mirjam van Rijn van Team Toekomst, Gerard de Roos van Ixta Noa en Martijn Berghman van Refugee Team vertellen hun ervaringen met het overtuigen van financiers.

In het kort:

  1. Stem je verhaal af op je publiek, maar blijf authentiek. Zorg dat je het vraagstuk echt beheerst en de oplossing kan aantonen.
  2. Gebruik ook partners om je verhaal te delen, zo verspreid je de boodschap breder en geloofwaardiger.
  3. Maak gebruik van praktijkvoorbeelden om je verhaal te ondersteunen en de impact van jouw initiatief te laten beleven.
  4. Begrijp goed waarom financiers in jou zouden willen investeren en speel hierop in om hun interesse en steun op te wekken.
  5. Verbind je persoonlijke verhaal en overtuiging met je zakelijke financieringsvraag om de betrokkenheid te versterken.

    Inhoud video (4.22): 
    00:00 Introductie
    00:23 Mirjam van Rijn (Team Toekomst) - Beheers je verhaal, laat partners ook vertellen
    01:07 Gerard de Roos (Ixta Noa ) - Gebruik de praktijk, zorg voor beleving
    02:30 Martijn Berghman (Refugee Team) - Gebruik je overtuiging in je financieringsvraag

      Dit vind je mogelijk ook interessant

      Hele groeiboek lezen?

      Het Oranje Fonds heeft het Groeiboek samengesteld, met tips uit de praktijk door en vóór sociale initiatieven. Meer dan 50 sociale organisaties zijn je al voorgegaan en hebben inmiddels deze groeifasen doorlopen. Met ondersteuning van het Groeiprogramma van het Oranje Fonds.

      Lees het Oranje Fonds Groeiboek